"Fy tjivingen vad mycket nässlor!"

Nu är det äntligen nyårsafton och vi börjar värma upp oss inför att säga hej då till 2007 och välkommen in i värmen till 2008.
I'm really looking forward to this.

Jag firar dagen genom att äta skaldjur och dricka mousserande vin med familjen.
Palla kolla på apfulla ungdomar en hel kväll.
Vem orkar?

Har försökt skrapa ihop en 'best of'-lista för det här året, år 2007, 'njoy.

Bästa datumen?

3/5 - Ark på KB, en spelning jag sent kommer att glömma.
14/6 - Studenten. Kommer också minnas den dagen av många anledningar.
27/8 - Chris Cornell i Sthlm. Ett dygn jag aldrig kommer glömma. Speciellt de två timmarna konserten ägde rum. Bästa dagen i mitt liv so far.
18/12 - Skrev klart min krönika för tidningen Amos. Hittils har den fått enbart bra kritik.


Sämsta datumen?
6/5 - Åkte in till akuten, 1:a operationen mot kraftig blindtarmsoperation. OR SO THEY THOUGHT.
Hela maj acctually - Ångest inför musikalen och skolan, Check!
13/6 (Ja, dagen före studenten) - Fick beskedet om att jag skulle opereras Igen, för jag hade haft en form av elakartad tumör på min blindtarm, som nu var borttagen och allt, så det dom ville göra var en "Säkerhetsoperation".
31/7 - Andra operationen. Allt gick bra, men jag hade varit så jävla rädd hela sommaren. Men allt gick bra, som sagt.


Bästa utgivna albumet i år?
Får säga Salem Al Fakirs debutskiva "This is who I am". Helt fantastisk skiva. Musikalisk man, javisst.
OCH och och och Britney Spears comeback album "Blackout". Ni kanske blir chockerade, men den plattan är riktigt jävla bra.

Sämsta utgivna albumet i år?
Vet inte riktigt, kan inte säga Arks, för det finns ett eller två spår på den skivan som är helt ok. Little Dysfunk you är ett mästerverk till och med, if yuo ask me.
Har Kent släppt någon skiva i år? Isåfall säger jag dom, jag har aldrig klarat av Kent, och då har jag faktiskt försökt vara inne i en Kentperiod när jag var 14, köpte skivorna och såg till och med dom på Kalasturnén i Malmö 2002. So I have tried, but I couldn't get it! Sorry...


Vilken musik har du lyssnat mest på?
Faktiskt rätt blandat, men 2007 har varit ett år i grungens' värld, precis som 2006, men detta året extra mycket.
Soundgarden har återigen varit de mest lyssna, men även Pearl Jam och Mother Love Bone.
Andra band som varit igång mycket är Salem, Jamiroquai, Nirvana, The Doors (as allways) mfl.
Men Soundgarden och Pearl Jam har varit i Lastfm-toppen i stort sätt hela året.


Vilken låt som släppts i år har du lyssnat mest då?
Timbaland feat Onerepublic - Apologize. Äl-l-l-lskar den!
Britney Spears - Piece of Me. Mäktig!


Vilken låt som Inte släppts i år har du lyssnat mest på?
En del, här är några:
Soundgarden - Hunted Down
Pearl Jam - Jeremy
Pearl Jam - Love Boat Captain
Bo Kaspers Orkester - Hon är så Söt
Nirvana - Lake of Fire

MFL.


Bästa spelningen?
Ark på KB i maj. "Siamese Centerfold" säger jag bara. Väldigt överraskande och väldigt tacksamt. Vackert. Nostalgiskt.'
Chris Cornell på Annexet i Sthlm. Behöver inte säga något. Ord skulle verkligen inte räcka till.
Joddla med Siv på Malmöfestivalen. JA. Jag blir alltid så jävla glad av att se om live. Otroligt roliga och trevliga göbbar.


Bästa resan?
Jag reste inte alls något utomlands i år, både på grund utav brist på pengar och väntan på operationer.
Men endags-resan till Sthlm var iallafall trevlig och mysig.

Bästa presenten?
Datorn jag fick i studentpresent. Min bästa vän.


Crushes 2007?
Val Kilmer, som varennda jefla år. Vet inte vad det är med honom, men det är något med den mannen som är så sjuukt snyggt och sexigt.
Hugh Jackman. Behöver man säga något?
Ralph Fiennes. Behöver man säga något?
Gary Oldman. Behöver man säga något?



Något sånt, ja...

Gott nytt år!

Peace.
/Liv.

image260

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0