Nervositet och lycka på samma gång

image108

Shit, om precis en dag går jag runt i Stockholm och är skitnervös.
Imorgon ska jag se Chris Cornell... IMORGON SKA  JAG SE CHRIS CORNELL!
Det är så jävla ofattbart att jag inte tror på det jag skriver.
I natt när jag återigen försökte få lite sömn inbillade jag mig att det var Idag som konserten skulle vara, så jag satte larmet på min kalender på ringing klockan 05.00 bara för att jag skulle kunna vakna i tid IFALL det var idag konserten var. Så jag skulle hinna till tåget som går 08.28.
Det är rätt sjukt hur nojig man blir. Tror aldrig jag har blivit såhär nojig inför en konsert tidigare, inte ens för Ark som jag var äckligt besatt utav innan.
Men det är en annan grej med Chris. Iallafall för mig. Chris är något helt annat för mig än var Ola och hans Ark är.
Visst, dom har betytt EXTREMT mycket för mig, ett tag var dom de enda jag lyssnade på, de enda som hjälpte mig klara av varje dag.
Men Chris var med "från början" när de stora bomberna i mitt liv släpptes, när jag var yngre. Jag har en helt annan relation till Chris än vad jag har till Ark. Enda likheten med dom är att jag älskar båda.

Jag är så fruktansvärt nervös... Fast inte sådär i magen, utan mer i hjärnan. Så många tankar som svischar runt, så många minnen, så många tankar... Jag vetefan hur jag ska reagera när han kliver på scenen. Jag kommer inte kunna hantera mina känslor.
Jag kommer bara tänka "Soundgarden... där står Chris från Soundgarden... Chris Cornell" och så kommer jag antingen bli helt stum, eller börja böla floder, eller skrika och hoppa. Vi får se.
Jag försöka fota lite. Min kamera  är lite cp, men jag ska bannemig ha några foton från konserten iallafall.

Jag måste bara visa set-listan från Köpenhamnkonserten för fem dagar sedan (21/8).

image109

Slaves and Bulldozers är med igen! De har inte spelat den  på alla spelningarna den här turnén, men jag hoppas som in i helvete att de kör den imorgon också. Det hade varit helt... galet. Soundgardens absolut bästa låt.
Enda låten som saknas på den här listan är "Today" från nya, och Soundagarden "Pretty Noose".
Menmen, man kan inte kräva allt! :)

Ahh... Nervis!

Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0