För att summera årets Malmöfestival (efter de band jag sett)

Torsson
Jag kan inte säga annat än att Annas farsa är Bäst. Torssons texter är så klockrena och jag går bananas.
Plus att dom har Holst på gitarren och han är megabra.

Helena Josefsson
Så otroligt bra vacker röst, mysig musik. Den kvinnan är speciell.

Moto Boy vs Pikko
Moto Boy var som vanligt fantastisk med sin galet vackra röst. Pikko var.... Mja, not my cup of tea.

Promoe
Promoe var jävligt bra (som vanligt). Dock gillar jag mer Lootroop, vilket gjorde konserten ännu bättre då han rev av med några gamla godingar!

Salem Al Fakir
Salem gav LUGNT den bästa konserten i årets Malmöfestival. Den sortens energi från en artist har jag inte sett på... många år. Hela konserten var ren lycka och njutning, puss på honom!

The Guild
Sylles lilla band var mycket bra. Lite Neil Young över det hela, vilket I like eftersom jag är ett stort fan av just Neil Young.

Laleh
Laleh var en fantastisk as allways. Den tjejen har en sådan personlighet och utstrålning som får alla att bre ut stooora leenden.

Timbuktu med Damn!
Vår älskade lilla lundapåg rev av med en spelning av bästa klass. Sjukt bra livemusik.

Stefan Sundström
Det enda jag kan säga är - fy fan vad jag älskar Stefan. Den mannen har skrivit låtar som... a, jag vetefan. Det känns inombords och han så jävla bra liveartist. Så pure, han skiter verkligen i vad som än händer på scenen. Händer det så händer det. Var så intressant att betrakta honom när han Inte sjöng, det som om det inte var någon där inne i tältet förutom han själv. Respect!

Joddla med Siv
Jag kan inte rå för det - Jag älskar verkligen Joddla med Siv. Trots att folk gillar att påpeka hur "jävla dåliga dom är" (speciellt herr Salo för ett par år sedan - gaah), kan jag inte låta bli att älska dom.
Jag kommer aldrig glömma när dom spelade med Annas farsa. Vi hade så jävla kul!
De där gamla gubbarna är de roligaste gamla gubbarna jag har träffat. Hysteriskt roliga och snälla människor.
Spelningen var jättehärlig - dock lite synd att dom inte spelade "Tony tuggar tuggummi".

Melody Club
Det stora pluset var "Palace Station". Visst, dom spelar säkert den låten på alla deras spelningar, men jag inte sett dom på typ tusen år, så det var så jäkla härligt att höra den låten igen. Melodys första platta rankas lugnt som en världens bästa skivor. Genialt!
Spelningen var helt okej, Nicko är rolig med sin bas, dom är alla väldigt bra musiker.

The Ark
Jag kommer ALLTID älska att se Ark live. Det är den där speciella känslan som alltid kommer fram inom en när man ser dom.
Kvällens spelning var njäe sådär, inte top 10 iallafall. Ola verkade ha skoj och det tror jag säkert också resten av bandet hade. Men vafan, vad var publikens problem? Dom stod mest bara upp och ned. Trodde dets skulle vara såndär damppublik, såndär mosa-mosa-hoppa-hoppa-publik. Men icke.
Men grabbarna var söta, oja. Kul att se dom igen, var ett tag sedan sist.
(Måste bara påpeka att kväljningarna var framme när han sprang in i guldcatsuiten. Mahgawhd. Saknar grisfodralet.)


Puh. Sådärja.
Nu ska jag sleepa.
Peace.
/Liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0